Het familiebedrijf Feyts uit Born is een toonaangevende leverancier van dakbedekkingsmaterialen aan groothandels. Zo produceren ze maatwerk gootbeugels en hebben ze zich verder gespecialiseerd in de fabricage van lood-, zink-, roodkoper en plastisol maatwerk. Vrijwel de gehele logistieke kant vertrouwen ze aan Thijs toe. ‘De klik was er meteen! We werken nu al meer dan 10 jaar samen en alles is gewoon goed geregeld’, verteld Leon Heutmekers van Feyts Born.
‘Wij zorgen ervoor dat de pallets klaarstaan voor Thijs en elke dag komen ze langs om het op te halen. Vervolgens ligt het vaak de dag erna al bij de groothandels. We hoeven nadat Thijs langs is geweest ook niet meer echt naar de zending om te kijken en dat is fijn!’
Bij Feyts zijn ze dan ook heel tevreden over de samenwerking: ‘We hoeven elkaar eigenlijk maar twee keer per jaar te zien, dan worden er onderling goede afspraken gemaakt en deze worden ook nagekomen. De logistiek is uitstekend geregeld en het online invullen is gemakkelijk. Zo loopt het ook gewoon door. Het is gewoon goed en dat is voor ons het belangrijkste!’
Leon vindt vooral de communicatie een sterk punt. ‘Het zijn ook gewoon leuke, normale mensen. Er is altijd een goede sfeer en van beide kanten is er duidelijkheid. Als er eens iets niet goed gaat, dan wordt er ook snel gekeken hoe het opgelost kan worden. Waar ik bijvoorbeeld bij andere logistieke partners wel eens geen antwoord kreeg op vragen over leveringen, kan ik bij Thijs online terecht of even met de klantenservice bellen. Zo is het vaak snel opgelost.’
De producten die Feyts aan groothandels levert hebben tijdens transport een redelijk groot risico op beschadiging, dus hier ligt best wel een uitdaging. ‘We hebben gevoelige materialen, zoals buizen van zink of koper. Daarom verpakken we deze producten op een speciale manier. Je merkt aan Thijs Logistiek dat ze de uitdaging herkennen en ze willen dan ook zien hoe deze verpakkingswijze eruitziet. Ik ben daar langsgegaan en heb ze laten zien hoe we onze producten verpakken. Maar daarnaast heb ik ze ook laten zien hoe ze er mee om moeten gaan. Ze denken dus zeker mee en nemen ook de tijd voor je als klant.’
‘Door de samenwerking kunnen we de klant beter en sneller bedienen. De klant kan ook zelf zien wanneer de bestelling aankomt, dus het is ook een stuk overzichtelijker voor ons en onze afnemers. Thijs is simpelweg een goede vervoerder die met ons meedenkt!’